Sdružení SOLUS varuje spotřebitele před podvodníky, údaje z jeho registrů nelze získat prostřednictvím SMS zpráv

Praha, 28. listopadu 2007

Sdružení SOLUS zaznamenalo v uplynulých měsících zvýšenou intenzitu pokusů o zneužití jména SOLUS ze strany neoprávněných osob. Ty často s úmyslem obohatit se nabízejí spotřebitelům zprostředkování výpisu z registrů SOLUS či dokonce odstranění negativních záznamů z negativního klientského registru.

Sdružení SOLUS bylo nuceno již v říjnu letošního roku reagovat na nepravdivou tiskovou zprávu provozovatele internetových stránek www.registr-dluzniku.cz. Ten uveřejnil, že jedná se sdružením SOLUS o zpřístupnění údajů z registru, ačkoli žádná podobná jednání neproběhla. Jakékoliv zpřístupnění údajů osobám a společnostem, které nejsou členy sdružení SOLUS, není na základě pravidel sdružení SOLUS možné.

„Do registrů mohou nahlížet pouze členové sdružení, a to až po udělení souhlasu ze strany subjektu, na který se chtějí do registru dotázat,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Spoluprací s různými registry klientských informací se zaštituje také společnost, která nabízí své služby na stránkách www.checkout.cz.

„Jméno sdružení SOLUS je zde záměrně zkomoleno na SOLUN, stejně jako jména ostatních klientských registrů. Rádi bychom touto cestou spotřebitele upozornili, že informace z registru SOLUS nemohou získat formou SMS“, uvedl Jan Stopka.

Posledním případem, který sdružení SOLUS zaznamenalo, byla nabídka zpřístupnění údajů z negativního registru klientských informací SOLUS a ostatních registrů prostřednictvím SMS. Krátká textová zpráva, kterou musí provozovatele stránek klient o informace z registrů požádat, je zpoplatněna částkou takřka sto korun. Vzhledem k výše uvedeným faktům se jedná o evidentní pokus podvést klienta a nekalým způsobem se obohatit.

Pravidla pro fungování negativních klientských registrů SOLUS jsou nastavena velmi přísně. Také díky tomu prošlo v minulosti sdružení úspěšně kontrolou ze strany inspektorů Úřadu pro ochranu osobních údajů, kteří potvrdili bezpečnost zpracování dat a existenci jasných a srozumitelných pravidel pro využívání negativních registrů klientských informací SOLUS.

Cílem sdružení SOLUS a jeho členů je odpovědné úvěrování. V rámci odpovědného úvěrování má sdružení SOLUS zájem o objektivní informování občanů. Pokud mají občané jakýkoliv dotaz na fungování sdružení SOLUS, mohou navštívit webové stránky www.solus.cz. Občané, kteří nemají přístup k internetu, mohou zavolat na tel. čísla 222 368 708, kde jim budou veškeré dotazy zodpovězeny .



V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:

Miroslav Beneš
Benes Consulting Group s.r.o.
+420 603 174 347
miroslav.benes@benesgroup.cz