Výpis z negativního registru SOLUS získají občané rychleji, levněji a z pohodlí domova

Praha, 25. února 2016

Sdružení SOLUS zjednodušilo pro občany proces žádosti o elektronický výpis z registru fyzických osob. Nově se proces získání cenově výhodnějšího elektronického výpisu zrychlí v ideálním případě na 2 dny.

O výpis z registru fyzických osob SOLUS mohou prostřednictvím SMS požádat občané již od roku 2010. Jen v loňském roce takto SOLUS odeslal více než 12 tisíc SMS Výpisů – což je přibližně dvakrát tolik než výpisů v klasické tištěné formě zaslaných poštou.

„Elektronický výpis zaslaný SMS zprávou nebo stažený prostřednictvím speciální aplikace pro chytré telefony se systémem Android je podstatně levnější a rychlejší cestou, jak zjistit aktuální informaci o svých dluzích po splatnosti, než žádost o klasický papírový výpis. Informaci o případném záznamu navíc získá žadatel v 99 procentech případů do jedné minuty od odeslání své žádosti,“ uvádí Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Nutnou podmínkou pro získání SMS výpisu je získání unikátního osobního kódu SIN, který slouží k jednoznačné identifikaci žadatele a jeho telefonního čísla. Právě proces získání kódu SIN nyní SOLUS zkrátil na dva až tři pracovní dny a odpadla také nutná návštěva pošty.

„Průběžně hledáme cesty, jak usnadnit občanům přístup k jejich údajům v registru, aniž bychom současně připustili neoprávněný přístup k těmto údajům. Doposud musel občan vyplnit elektronickou žádost a přibližně za 2 týdny obdržel bezpečnostní kód SIN na dobírkou poštou do vlastních rukou. Nová možnost s využitím bankovního převodu platby zkracuje v ideálním případě tuto dobu na 2 dny,“ uvádí Jan Slanina, pověřenec ochrany osobních údajů ve sdružení SOLUS.

Zjednodušený proces získání SIN je následující:

  • občan vyplní na stránkách www.solus.cz žádost o přidělení kódu SIN
  • po odeslání žádosti odešle na specifikovaný bankovní účet poplatek za přidělení kódu SIN z bankovního účtu vedeného na jeho jméno (SOLUS tedy jasně vidí, že platba přišla z účtu osoby uvedené v žádosti o SIN)
  • v den připsání platby na účet SOLUS (tedy ve většině případů následující pracovní den po odeslání platby, nebo ještě ten den při platbě v rámci jedné banky) je kód SIN odeslán na telefonní číslo uvedené v žádosti o přidělení SIN

„Při využití moderních informačních kanálů, které jsou pro provozovatele registru klientských informací spojené s nižšími náklady na vyhotovení výpisu oproti papírovému výpisu, může získat občan prvotní informaci o případném dluhu po splatnosti zapsaném v registru fyzických osob SOLUS za 129 Kč, a pravidelně ověřovat svou platební morálku za 30 Kč za každý dotaz,“ uzavírá Jan Slanina.

Více informací a detailní návod lze získat na stránkách www.smsvypis.cz.



V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:

Miroslav Beneš
Benes Consulting Group s.r.o.
+420 603 174 347
miroslav.benes@benesgroup.cz